2011-06-16
 00:12:38

Edinburgh.1 Inköp

Försöker att inte göra ett alltför rörigt inlägg med alla bilder, det hjälper inte att jag använder mammas filmkamera för att ta korten. Inte i den bästa kvallan precis, ehe !


Jag och Moa spenderade den mesta shopping tiden vid The Royal Mile där alla dom tusen miljarders turist shoppar fanns, och bara för att vi är såna typiska turister så gick vi nog in på varenda en av dom också! Och det roliga med dessa tusen miljarders turist shoppar var inte bara att varenda butik sålde exakt samma saker, utan att dom också spelade samma musik om och om igen i varenda butik, vart man än gick så hörde man Säckpips versionen av We will rock you pumpa ur alla högtalare!
här är ett smakprov
http://www.youtube.com/watch?v=e3b573x7iPw
tss.. Red Hot Chilli Pipers, fyndigt !


Den bästa shoppingen fanns dock vid en liten gata kallad Cockburn (ja den heter faktiskt så), där fanns dom sötaste små affärerna som fick det att klia i mina gammla snattar fingrar haHAHA
nä men det är vid sånna tillfällen man önskar att man var gjord av pengar , eller att dom växer på träd, eller att man hade magiska guldbyxor , suck..


  • 1.



Ett ur som jag hade turen att hitta på en second-hand affär vid Cockburn st!

  • 2.

 

Också inköpt på Cockburn st,

och den här affären var fylld av fina smycken och gammla superhjälte prylar.

 

 

  • 3.

 

 

Jag är nu stolt ägare till världens sötaste börs!
  • 4.

 

Önskar jag hade en bättre bild! Den gör verkligen inte min Beatles väska rättvis, it's so pretty :'3

Den lilla köpte jag åt Diana, den inköptes på Tesco vilket är som Skottska versionen av Ica haha x)

 

  • 5.

 

Världens minsta Whisky!

jag lovade pappa att ja skulle köpa hem en flaska Whisky till honom

jag ska säga att jag köpt tre. hehehe

  • 6.

 

Sir Mc Flannigan.

Min egna personliga säckpips-spelande kakburk!

Han är tom för tillfället, men kommer förmodligen fyllas lagom till en sommar picknick.

-han tittar på dig när du sover-

  • 7.



Vagabond vol 1.



  • 8.

 

Jag och Moa var ute och gick när vi helt random hittade, vad jag skulle vilja kalla "affären vi inte visste att vi letade efter" tror jag aldrig blivit så lyrisk över att ha gått in i en affär någonsin!

Affären hette Transreal Fiction och hade en hel sektion dedikerad till ART BOOKS !!!
Det var så mycket fint och underbart där inne att jag blev bländad och bara kom ut med en bok och en fjuttig tidning! Men boken är tjock och kommer hålla mig sysselsatt ett bra tag framöver! Den är fylld med illustrationer och intervjuer ,mums..

 

Jordan Crane

James Jean.

Så fort jag öppnade boken så hittade jag bilder av James Jean och sa: DEN HÄR SKA JA HA!

så jag köpte den...och älskar den <3!

 

  • 9.





En sketch book med Shaun tan!! kan inte fatta sån tur jag har ibland,
det var bara några dagar innan jag for till skottland -
som jag upptäckte Shaun tan och blev kär i hans bilder och verk!
Om nån är intresserad så finns hemsidan här : http://www.shauntan.net/







<3 suck



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: